بهترین فرش های کاشان

در بین شهر های تولید کننده فرش ماشینی ، شهر کاشان دارای قدمت بسیار زیاد است و به دلیل تولید بهترین فرش های ماشینی در سراسر ایران شناخته شده است .

اولین فرش های ماشینی در دهه 50 با استفاده از دستگاه های مخمل بافی ژاکارد در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان تولید و روانه بازار شدند . با توجه به استقبال گسترده مردم از این فرش ها شرکت صنایع کاشان ، فرش های ماشینی را با مشخصات جدید و کیفیت بهتری عرضه کرد .

با گذشت زمان و افزایش استقبال و تقاضای مردم ، تعداد شرکت های فرش بافی گسترش یافتند . امروزه بیش از 700 واحد فعال در این شهر واقع شده است که در زمینه تولید فرش های ماشینی فعالیت دارند و محصولات آن ها در نقاط مختلف ایران به فروش می رسند .

به دلیل سابقه طولانی و تنوع و کیفیت فرش های تولید شده در این منطقه ، شهر کاشان پایتخت فرش ماشینی ایران نام گرفته است .

شرکت و کارخانه های تولید فرش در نقاط مختلف شهر و شهرک های صنعتی قرار گرفته اند . شهرک های صنعتی سلیمان صباحی ، امیر کبیر ، راوند ، جعفر آباد و نوش آباد از مهم ترین مراکز بافت فرش ماشینی در شهر کاشان هستند .

بهترین فرش کاشان

فرش کاشان از نظر ظاهر ، کیفیت و قیمت دارای تنوع بسیار زیاد است و نمی توان به صورت جزئی آن ها را دسته بندی های مختلف قرار داد .

فرش های ماشینی 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه در شهر کاشان تولید می شوند و تنوع طرح و رنگ این فرش های بسیار متعدد و زیباست .

جنس فرش های تولید شده در این شهر یا جنس نخ خاب آن ها مختلف است و از الیاف پلی استر ، آکریلیک و غیره استفاده می شود . می توان گفت بهترین فرش کاشان از نظر کیفیت و ماندگاری فرش های بافته شده با نخ آکریلیک هیت ست است .

اگر زیبایی و ظرافت فرش را در نظر بگیریم فرش های 1500 شانه که از جدید ترین محصولات فرش ماشینی هستند ، بهترین فرش کاشان هستند .

در مقایسه کلی فرش ها می توان این نکته را ذکر کرد که فرش 700 شانه با توجه به شانه و تراکم ، زیبایی ظاهری و ماندگاری و دوام ، بهترین فرش کاشان است که با وجود این ویژگی ها دارای قیمت مناسب نیز می باشد .

اما نکته اصلی در انتخاب این است که شما چه فرشی را در نظر دارید و چه ویژگی هایی از آن برای شما اهمیت دارد .

با توجه به این نکات می توانید بهترین فرش کاشان را خریداری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *